Hårdhudad?

jag och mamma hade nyss en diskussion om härdning. alltså om det är bra att vara härdad eller inte, och med härdad menar jag att man gått igenom mycket och blivit "hårdhudad" hon anser att mina syskon kommer bli hårdhudade eftersom jag är så elak mot dom och min styvpappas ständiga tjat om att härda dom haha. jag anser nog att det är både bra och dåligt, om man varit med om mycket i livet så blir man kanske lite "tuffare" och inte det som har med coolhet att göra haha. men om man inte går igenom jobbiga saker och lever i en liten skyddad värld, vad händer då när man kommer ut till den riktiga världen? plus att man får lite perspektiv på saker, t.ex efter flodvågskatastrofen prioriterar jag helt annorlunda. innan visste jag inte att sån "smärta" eller vad jag ska säga existerade, i alla fall inte i min värld. sen har ju alla gått igenom något som är svårt för den, antingen stort eller litet, och allt sätter spår. antingen kan det göra gott för personen eller inte.. om man gått igenom mycket jobbigt så "höjs" eller vad jag ska säga ribban varje gång, något som inträffar nu skulle vara mycket värre om det var för första gången. vet inte riktigt om någon förstår vad jag menar men försökte förklara så bra jag kunde. haha det blev ett allvarligt inlägg de hära..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0